Gawędziarstwo w sprzedaży dopiero na finale.
Data : 25-06-2010 | Przez : Biznesowe Katowice | w : Sprzedaż-handel, biznes
0
Sprzedawcy, którzy są dobrymi gawędziarzami, właśnie na tym etapie powinni wykorzystać swoje zdolności. Na początku rozmowy handlowej nie należy zbytnio ubarwiać swoich wypowiedzi, gdyż może to prowadzić do „przereklamowania” produktu i zniechęcenia klienta, a co za tym idzie – utraty możliwości sprzedaży.
szkolenia śląskie
Umiejętność opowiadania może okazać się bardzo przydatna podczas ilustrowania klientowi korzyści wynikających z zakupu. Barwny i żywy opis potrafi skutecznie wywołać chęć posiadania towaru, o czym dobrze wiedzą wytrawni sprzedawcy. Początkujący handlowcy mogą się wiele nauczyć od swoich doświadczonych kolegów, pracując razem
z nimi i słuchając ich prezentacji. Młody sprzedawca może wnieść do zespołu świeżą energię i zapał, starszy – wiedzę, mądrość i umiejętność opowiadania barwnych historii.
Z punktu widzenia klienta najbardziej przekonujące są te historie, które opowiadają
o nim samym w czasie teraźniejszym. Dobre efekty przynosi używanie słów trafiających do wyobraźni słuchacza i oddziałujących na wszystkie zmysły: wzrok, słuch, smak, dotyk
i zapach.
Pod wieloma względami sprzedaż przypomina przedmioty ścisłe: wymaga systematycznych, odpowiednio ukierunkowanych działań i realizacji precyzyjnie zaplanowanych zadań.